Divendres, 6 de Desembre del 2024

Ves al contingut. | Salta a la navegació

Eines personals

Sou a: Inici / Ajuntament / Participació ciutadana / Participació ciutadana

Participació ciutadana

Amb l’objectiu de normativitzar la participació de la ciutadania en la gestió municipal segons la legislació vigent en aquells moments, al novembre de 2010 es va aprovar per decret i després es va donar compte al ple, un reglament de participació, encara vigent, que podeu consultar clicant aquí.

L’any 2016, des de la regidoria de Participació Ciutadana s’ha començat a treballar en l’elaboració d’un document que ha de servir com a punt de partida per definir l'ordenança de Participació Ciutadana de Bell-lloc d'Urgell. D’aquesta manera s’inicia un procés de debat i negociació amb un primer grup de treball per començar a desenvolupar l'ordenança i crear una Comissió Permanent de Participació Ciutadana.

El Ple de l’1 de desembre de 2016 va aprovar inicialment L’ORDENANÇA REGULADORA DE PARTICIPACIÓ I INFORMACIÓ CIUTADANA. En data 28 de març de 2017 per acord de Ple de l’Ajuntament es va rebutjar per majoria absoluta dels membres assistents la desestimació de les al·legacions presentades i l’aprovació definitiva de l’ordenança municipal.


L'Ajuntament de Bell-lloc d'Urgell disposa de diversos canals per a contribuir a la participació de tots els ciutadans en assumptes d’interès públic dins de l’àmbit municipal:

BÚSTIA DE SUGGERIMENTS. Formulari per a realitzar aportacions o suggeriments al Pla de Govern municipal

CONTACTA AMB L'ALCALDE. Una altra possibilitat per adreçar-vos als càrrecs electes, tan de l'equip de govern com de l'oposició, és a través dels formularis de contacte.

TORN DEL PÚBLIC. Al finalitzar cada sessió ordinària i extraordinària del ple municipal s'obre el torn a les preguntes i aportacions del públic. Les sessions de Ple ordinàries es faran cada mes, per defecte en dimecres. Les extraordinàries i les extraordinàries urgents serà d’aplicació les disposicions de caràcter general previstes a la legislació de règim local.

PRESENTACIÓ D'INSTÀNCIES A TRAVÉS DE REGISTRE PRESENCIAL I TELEMÀTIC. Per a presentar instàncies a l'Ajuntament podeu fer-ho en horari d'atenció al públic a les oficines o via telemàtica en qualsevol moment mitjançant l'ús de DNI electrònic o certificat digital.

HORARIS D'ATENCIÓ DE L'ALCALDE I REGIDORS. Si voleu reunir-vos personalment amb l'alcalde o algun dels regidors per a tractar un tema concret, podeu telefonar a les oficines per a demanar hora 973 560 100

BELL-LLOC SOLUCIONA. Una eina virtual que permet donar a conèixer als responsables municipals qualsevol incidència que detectis a Bell-lloc de manera ràpida i intuïtiva des de l'ordinador o dispositiu mòbil.