Dijous, 29 de Febrer del 2024 18º max. / 1º min.

Ves al contingut. | Salta a la navegació

Eines personals

Sou a: Inici / Noticies / Resum del ple del passat 8 de febrer

Resum del ple del passat 8 de febrer

L'enregistrament de la sessió està disponible al canal de vídeo del web de l'Ajuntament.

El passat dia 8 de febrer es va dur a terme el primer Ple ordinari d’aquest any 2024 en el qual es van debatre els següents punts:

1.- Presa de possessió del nou regidor Iker Bosch:

El passat mes de desembre va presentar la renúncia com a regidora la Sra Maria Soleda per motius laborals i tal com marca la legislació actual va ser rellevada pel següent de la llista de Bell-lloc es Mou el Sr. Iker Bosch. Una vegada presentada la documentació i validada per secretaria el regidor va prometre el càrrec i va ocupar el seu lloc a la sala de Plens. Des del Consistori volem desitjar molta sort a la Sra. Soleda i donem la benvinguda al nou regidor el Sr. Bosch.

2.- Aprovació de les actes anteriors: es van aprovar les actes dels ple ordinari del 6/11/23 i l’extraordinari del 19/12/2023.

ECONOMIA

3.- Pressupost exercici 2024

En aquest punt es va debatre i aprovar amb els vots a favor de BM i els vots en contra de BA. El Sr. Alcalde va explicar els principals eixos del nou pressupost i va destacar l’augment de les partides destinades a manteniment (un 10% aproximat) i de personal (25%). Les partides mes destacades van ser Cultura passa de 4.000€ a 10.000€ o la de la dona que augmenta en 15.000€. Les inversions previstes són:

A preguntes del grup BA el Sr. Alcalde va explicar que hi ha demanades subvencions i que quan arribi la concessió s’incorporaran al pressupost:

  • Agencia de residus de Catalunya: per la retirada de l’amiant de la teulada de la Cultural i del camp de futbol 35.000€
  • Agencia Catalana de l’Aigua: 300.000€ per millora de la xarxa d’aigua i substitució de canonades de fibrociment
  • Mitigació del canvi climàtic: 300.000€ per millora de la teulada de la biblioteca i per la Plaça Lluís Companys
  • PRE 5.000: millora energètica de la Cultural i la Costereta.

El grup de BA va exposar els seus motius per votar en contra entre els quals estaven el no haver pogut participar en l’elaboració dels pressupostos i en la poca inversió que es plantejava des de l’equip de govern.

7.- Donar compte del període mig de pagament: s’estableix al 2023 en 22,29 per sota del màxim legal dels 30 dies.

 

CONVENIS

4.- Conveni amb el Consell Comarcal per la prestació dels serveis tècnics i d’administració electrònica.

En aquest conveni s’estableix la prestació del servei que dona el Consell a l’Ajuntament: arquitecte, arquitecte tècnic, enginyer i suport en l’administració electrònica. Es va aprovar per unanimitat

5.- Conveni amb l’Ajuntament d’Alcoletge pel finançament de la reposició i millora del pont del reguer.

En aquest conveni s’estableix l’aportació econòmica que l’Ajuntament dona per les obres de millora d’aquest pont que està ubicat entre els dos termes municipals.  El punt s’aprova per unanimitat

6.- Ratificació Decret 398/23 sobre el conveni amb l’Associació Catalana de Municipis pel subministrament de gas natural.

Ja fa anys que l’ajuntament utilitza la plataforma de contractació de l’ACM per estalviar diners i tràmits administratius. El punt s’aprova per unanimitat.

ACTIVITAT DE CONTROL

8.- Donar compte dels Decrets i actes Junta de Govern

El grup BA pregunta sobre diferents Decrets:

  • Renovació contracte amb l’empresa de control de coloms: s’ha renovat el contracte i s’ha passat a manteniment ja que s’ha constata una reducció del nombre de coloms.
  • Periodicitat de la Junta de Govern: l’Alcalde informa que la Junta de govern es dissoldrà. Se’n farà una darrera per aprovar les actes pendents i desprès passarà pel Ple la modificació del cartipàs.
  •  

Punt d’urgència:

A petició del grup de BA i per unanimitat s’inclou en l’ordre del dia una moció de suport a la pagesia. Desprès del debat la moció s’aprova per unanimitat.

9.- Precs i preguntes.

El grup de BA planteja els següents precs i preguntes:

  • Accés al llibre d’actes del Ple del gestor d’expedients: s’acorda que hi tinguin accés.
  • Estat de la gestió dels gats de carrer:  s’informa que es continuen fent captures i esterilitzacions i que encara no s’ha iniciat la identificació dels voluntaris.
  • Pressupost de la fira: es pregunta per l’augment destinat al pressupost de la fira i s’informa que enguany s’ha inscrit al registre de fires de la Generalitat i que el projecte preveu ampliar-ne el contingut sota el paraigua de l’alimentació saludable.
  • Estat del bar de la Cultural: s’informa que properament s’arreglarà però que no es traurà a concurs fins que no es finalitzi el nou Ajuntament ja que s’oferirà a la Llar del Jubilat com a espai temporal mentre durin les obres. També s’informa que es possible que si no hi ha necessitat del bar s’acabi convertint en una sala d’activitats.
  • Sobre la licitació del contracte de neteja s’informa que un cop aprovat el pressupost s’acabarà la redacció del plec de condicions i s’iniciarà la contractació.
  • El grup de BA fa arribar el malestar sobre el tancament de la biblioteca durant les vacances de Nadal, l’equip de govern manifesta que el personal disposa d’uns dies de vacances i de dies personals i que el conveni laboral de l’Ajuntament els hi permet reservar-se dies fora de l’estiu. Es demana que s’estudiï la possibilitat de posar un suplent els dies que no hi hagi la titular.